5.12.2012

i see ads


Luin eilen aina tiistaisin ilmaiseksi metroasemilla ja niiden lähettyvillä jaettavasta Time Out -lehdestä, että keskiverto lontoolainen näkee päivittäin noin 5000 mainosta. Omalla kohdallani luku saattaa hyvällä tuurilla olla vielä suurempi, sillä mainosnaisena selaan myös kaikki ilmaisjakelut mielenkiinnolla. Kyllä - olemme sekä Helsingissä että Lontoossa niitä harvoja, joiden ovessa ei ole "ei mainoksia" -kylttiä.

Yksi paikka Lontoossa on hyvin kuuluisa mainoksistaan. Nimittäin Piccadilly Circus. Paikka ei kuitenkaan kilju kaupallisia viestejä ihan niin kuin esimerkiksi Times Square Nykissä. Ymmärtääkseni syy siihen, että aukion rakennuksista ainoastaan yksi on mainosten peitossa, on se, että muut rakennukset omistaa monarkki. Ja kuninkaalliset ovat tehneet perustavanlaisen päätöksen siitä, että kuningashuoneen omistamien talojen julkisivuissa ei mainosteta. Sitten vaan tämän päivän mainoksia laskemaan, huomiseen!

I read yesterday from Time Out magazine, a free mag distributed at tube stations every Tuesday, that on the average a Londoner sees every day about 5000 ads. In my case this number could be even higher, because as I am an advertising lady, I go through with interest all direct mail ads, too. Oh yes - we're one of the rare families both in Helsinki and London who don't have a "no junk mail" sign hanging on the door.

One place in London is very famous for its ads. That is Piccadilly Circus. But the square is not quite as bright and loud as Times Square in NYC for example. As I've understood, the reason why only one building on this square is covered with ads, is that all the other buildings are owned by the monarchy. And the royal family has made a decision that in the facade of their buildings won't be used as advertising space. Off we go to count the ads of today, back tomorrow again!

2 kommenttia:

  1. Huokaus, Piccadilly Circus... Hirvee Lontoo-kuume!

    VastaaPoista